EEG Institut

Kalendář akcí

Kurzy EEG Biofeedback
červenec 2019
PoÚtStČtSoNeKURZY
01 02 03 04 05 06 07 I.
08 09 10 11 12 13 14 N
15 16 17 18 19 20 21 II.
22 23 24 25 26 27 28 N
29 30 31 01 02 03 04 ~
srpen 2019
PoÚtStČtSoNeKURZY
29 30 31 01 02 03 04 ~
05 06 07 08 09 10 11 I.
12 13 14 15 16 17 18 II.
19 20 21 22 23 24 25 N
26 27 28 29 30 31 01 I.
září 2019
PoÚtStČtSoNeKURZY
26 27 28 29 30 31 01 I.
02 03 04 05 06 07 08 I.
09 10 11 12 13 14 15 N2
16 17 18 19 20 21 22 II.
23 24 25 26 27 28 29 I.
říjen 2019
PoÚtStČtSoNeKURZY
30 01 02 03 04 05 06 I.
07 08 09 10 11 12 13 III.
14 15 16 17 18 19 20 N
21 22 23 24 25 26 27 I.
28 29 30 31 01 02 03 ~
listopad 2019
PoÚtStČtSoNeKURZY
28 29 30 31 01 02 03 ~
03 04 05 06 07 08 09 I.
10 11 12 13 14 15 16 II.
17 18 19 20 21 22 23 N
24 25 26 27 28 29 30 I.
prosinec 2019
PoÚtStČtSoNeKURZY
25 26 27 28 29 30 01 I.
02 03 04 05 06 07 08 I.
09 10 11 12 13 14 15 N
16 17 18 19 20 21 22 III.
23 24 25 26 27 28 29 ~
30 31 01 02 03 04 05 ~

Fotogalerie

Podívejte se na zajímavé obrázky z našich akcí.

Video

Chcete-li se dozvědět více, doporučujeme zhlédnutí našich nejzajímavějších videozáznamů!

Anketa

O co máte zájem?
Máte zájem o specializované kurzy pro ADHD?
35.8%
Máte zájem o EEG Biofeedback pro domácí použití a kurzy s požitím Neurosetů a AVS ?
23.8%
Máte zájem o kurzy Multimodální Neurofeedback (dýchání, svalová činnost, odpor kůže, teplota, tep atd.)
14.6%
Uvažujete o zřízení Neurolaboratoře ve škole, nebo firmě a poskytování služeb v oblasti Neuromarketingu?
15.2%
Máte zájem o přednášky pro firmy v oblasti Neurotechnologií, formou teambuildingové her - (volejte tel +420776226988)
10.6%
Celkem hlasovalo: 151

Novinky ze světa neurověd

EEG Biofeedback a mozek

mozek dělá člověka člověkem. Jsou v něm ukryty veškeré schopnosti, dovednosti, zkušenosti, zážitky. Mozek denně produkuje nové mozkové buňky a existují způsoby, jak tuto činnost urychlit a zvýšit plasticitu mozku prostřednictvím tréninků EEG Biofeedback i doma za pomoci specializovaných přístrojů.

1. Stres a úzkost

Mozek jako první registruje stres a rozhoduje o tom, zda je pro nás prospěšný, či nám škodí. Pozitivní stres dělá náš život dobrodružným, rozvíjí naše schopnosti a připravuje nás na nejrůznější životní situace. Je dokonce prokázáno, že krátké epizody prožitého stresu aktivují neurony v hipokampu (část mozku), které zvyšují mentální výkonnost jedince. Zvláště v mladším věku může i zvýšení hladiny stresového hormonu kortizolu vést ke zlepšení ukládání informací do paměti a jejich opětovného vybavování.

Stres ale může být i velmi škodlivý, pokud se jedná o dlouhodobý stres, který postrádá pozitivně vzrušující podněty. Neblahé účinky tohoto stresu mohou vést k celé řadě onemocnění, včetně úbytku mozkové kapacity. V obecné rovině čím je hladina kortizolu v krvi vyšší, tím se zhoršuje ukládání informací do paměti a může dojít i ke zmenšení některých klíčových oblastí mozku.

Reakce organismu na špatný stres ale mohou být různé. Zatímco jeden člověk na náročnou stresovou situaci bude reagovat návalem bojového hormonu noradrenalinu, pomocí něhož se dokáže problému postavit čelem, u jiného může dojít hned po vyplavení noradrenalinu k uvolnění adrenalinu, tedy hormonu strachu, a pak se člověk rozhodne raději buď k útěku, nebo k čemukoliv jinému, hlavně aby se vyhnul přímé konfrontaci s problémem. Další jedinec místo boje či útěku se raději vzdá.

Bohužel je-li člověk přesvědčen, že situaci nezvládne, endokrinní žlázy do krevního oběhu uvolní další stresový hormon, kortizol, který ve velkém množství doslova zabíjí mozkové neurony.

Člověk by se tedy měl naučit čelit náročným situacím, a to s přesvědčením, že je úspěšně zvládne. Pokud bude neustále myslet na nejhorší a na to, co se všechno může stát, pokládat si neustále otázky „co kdyby“, upadne do chronické úzkosti a časem si přidělá jen zdravotní problémy.

Když už jedince takové myšlenky napadají, pak se je musí naučit říkat nahlas a všechny své obavy pojmenovat, jedině tak si uvědomí důležitost/nedůležitost těchto myšlenek a pokusí se nalézt alespoň nějaké řešení. Někdy postačí přiznat si nahlas: jsem nervózní nebo cítím úzkost. Pohled na danou situaci se pak rázem změní.

2. Deprese

Deprese má reálný a měřitelný vliv na paměť a kognitivní funkce mozku. Zpomaluje myšlení, zabraňuje schopnosti rozhodování a pamatování si běžných věcí. Deprese nejen ničí existující mozkové buňky, ale omezuje i tvorbu nových. Kromě toho způsobuje zkracování spojů mezi neurony, které vedou signály od jedné buňky k druhé. Čím déle se takto nemocný jedinec neléčí, tím větší jsou následky, a to jak problémy s pamětí, tak s ostatními funkcemi mozku. Lidé s anamnézou deprese jsou také před 60. rokem náchylnější ke vzniku Alzheimerovy nemoci.

Proto je důležité začít hledat pomoc včas. Je dokázáno, že pokud se nemocný začne léčit, jeho stav se velmi výrazně zlepší a postupně se obnoví i mozkové funkce a jedinci se opět vrátí jasné myšlení i dobrá nálada.

3. Nedostatek přírody

Z odhadů odborníků dnes dospělí lidé tráví nejméně 90 % času v uzavřených prostorách. Bohužel život v kancelářích a bytech, ač sebelépe vybavených, nikdy v lidech nevyvolá ten opojný pocit z pobytu ve volné přírodě, který je spjat s dokonalým fungováním mozku.

Pro minimalizaci problémů s funkčností mozku je tak dobré se v uzavřených prostorech obklopit květinami, bylinkami a další zelení, případně obrazy přírody, či si dopřát alespoň několikrát v týdnu procházky po parku (je jedno zda přes den či v noci, obojí působí na mozek blahodárně), naprosté ticho či sluneční paprsky.

4. EEG Biofeedback je vhodný pro děti i dospělé

Pokud chcete  aktivně  mozek cvičit a zlepšovat jeho plasticitu a výkon je nevhodnějším způsobem EEG Biofeedback.  Tréninky EEG Biofeedback zlepší činnost mozku v oblasti spánkového režimu, kognitivních funkcí,  pozornosti,  eliminují stres ,  zvýší schopnost učit se  i emoce.

Nadcházející kurzy

Biofeedback a neurotechnologie ve vzdělávání, kariéře a nápravě poruch práce mozku

EEG Biofeedback
Pětidenní kurz I. stupně


1.7. – 5.7.

5.8. – 9.8.
26.8. – 30.8.

2.9. – 6.9.
23.9. – 27.9.

1.10. – 5.10.
21.10. – 25.10.

4.11. – 8.11.
25.11. – 29.11.

2.12. – 6.12.

  • - - - - - - - -
  • Hotel ILF
  • Budějovická 15/743, Praha 4

EEG Biofeedback
Pětidenní kurz II. stupně

15.7. – 19.7.

12.8. – 16.8.

16.9. – 20.9.

11.11. – 15.11.

  • - - - - - - - -
  • Hotel ILF
  • Budějovická 15/743, Praha 4

EEG Biofeedback
Pětidenní kurz III. stupně

7.10. – 11.10.

16.12. – 20.12.

  • - - - - - - - -
  • Hotel ILF
  • Budějovická 15/743, Praha 4

EEG Biofeedback
Třídenní kurz pro SPORTOVNÍ KOUČE

  • - - - - - - - -
  • Hotel ILF
  • Budějovická 15/743, Praha 4

EEG Biofeedback
Pětidenní kurz Multimodální Biofeedback

  • - - - - - - - -
  • Hotel ILF
  • Budějovická 15/743, Praha 4

EEG Biofeedback
Pětidenní kurz Neurofeedback pro pedagogy a psychology

8.7. – 12.7.
22.7. – 26.7.

19.8. – 23.8.

9.9. – 13.9.

14.10. – 18.10.

18.11. – 22.11.

9.12. – 13.12.

  • - - - - - - - -
  • Hotel ILF
  • Budějovická 15/743, Praha 4

EEG Biofeedback
Třídenní kurz pro pedagogy, speciální pedagogy, psychology - nové poznatky o poruchách chování a učení

  • - - - - - - - -
  • Hotel ILF
  • Budějovická 15/743, Praha 4

EEG Biofeedback
Kurz pro rodiče a speciální pedagogy

  • - - - - - - - -
  • Hotel ILF
  • Budějovická 15/743, Praha 4

Novinky

V jednání je důležitý začátek, prostředek a konec

Emoce mají různé funkce: dovedou aktivovat psychiku i celý organizmus ...

Poruchy učení - funkce DYS

mozek dělá člověka člověkem ... a existují způsoby, jak tuto činnost urychlit a zvýšit

EEG Biofeedback a mozek

mozek dělá člověka člověkem ... a existují způsoby, jak tuto činnost urychlit a zvýšit

Práce na střídavé směny poškozuje mozek

Práce na střídavé směny může způsobit dlouhodobé poškození klíčových funkcí mozku ...

Informace o lidském mozku

Celkem 17 bodů o mozku, které stojí za to si přečíst...

Časté sledování televize vede u dětí k negativním změnám mozku

Čím více času děti tráví u televize, tím jsou tyto změny výraznější.

Kakao může blahodárně působit na funkci mozku nejen u seniorů

Horké kakao může zlepšit inteligenční potenciál seniorů, tedy navyšovat mozkovou kapacitu.

Nahrané zvuky nervů v lidském mozku znějí jako srkání brčkem

Nová výstava v londýnském muzeu přišla s unikátním lákadlem.

Vzpomínky na mozek

Jak probíhá aktivace příslušné vzpomínky v mozku? Právě publikovaná práce v odborném časopise Nature nabízí odpověď.

Další důkazy o schopnosti mozku vyrovnat se s poraněním

Najít cestu na nová místa je důležitá schopnost, kterou řada z nás považuje za samozřejmost. Je to také schopnost, která se často ztrácí po poranění mozku, což může mít ...

Vědci varují před digitální demencí

Mnozí mladí lidé jsou tak závislí na elektronických zařízeních, že už si nedokážou zapamatovat každodenní detaily jako například své číslo telefonu.

Mozek se učí i v komatu

Pokusy britských neurologů prokázaly úspěšné učení u pacientů, kteří jsou už půl roku v komatu

Mozek a poranění

Jsou skutečně poranění mozku nevratná? Jak se s nimi mozek vypořádá?

Vzpomínky a mozek

Transplantace a mozek

Proč mozek spotřebuje tolik energie?

Opičí mozek

Tentokrát několik zajímavostí o tom, jak funguje mozek opic

Jak ovlivňuje mozek chuť k jídlu

Podívejte se, jaké jsou jejich role a o co se starají.

Levá a pravá hemisféra mozku

Podívejte se, jaké jsou jejich role a o co se starají.

Jak marihuana poškozuje paměť

Jednou ze stinných stránek užívání marihuany je její vliv na pracovní paměť, na schopnost dočasně udržet a zpracovat informace pro jejich další použití, pochopení a učení.

Vědci už umí číst myšlenky

Výzkumníci už mají techniku, která jim umožňuje z elektrických signálů v mozku dekódovat slova, na která člověk zrovna myslel, uvedla BBC.

Největší mýty o lidském mozku

Mozek je jedním z nejúžasnějších orgánů v lidském těle. Ovládá celý náš centrální nervový systém a zahrnuje zhruba 100 miliard neuronů. Mnozí možná namítnou, že po staletích zkoumání o něm musíme vědět všechno, ale stále existuje řada aspektů, o kterých nemáme ani tušení. A protože je mozek tak složitý, mají lidé tendenci si informace zjednodušovat.

Mozek většiny lidí reaguje na negativní informace příliš optimisticky

Londýnští neurologové odhalili tajemství, proč většina lidí ignoruje negativní informace a proč někteří jedinci nedokážou opustit pesimistický pohled na svět. Podle nich za vše mohou čelní laloky mozku.

end

AKČNÍ NABÍDKA PRO RODIČE
DĚTÍ S PORUCHAMI POZORNOSTI, ADHD, ADD, DEPRESÍ, ÚZKOSTÍ,
DĚTSKOU MOZKOVOU OBRNOU, STAVY PO ÚRAZU HLAVY,
EPILEPSIÍ, AUTISMEM, SYNDROMEM ASPERGERA A POD

  • Možnost vyzkoušet EEG Biofeedback zdarma pro děti i rodiče
  • Ke všem typům přístrojů pro domácí použití viz přístroje instruktáž
    a kurz zdarma pro rodiče i širokou veřejnost včetně instruktážních
    videí, jak přístroje efektivně používat
  • Sleva na vyšetření EEG a QEEG (mapa mozku) pro děti i dospělé
  • Sleva na posouzení školní zralosti dětí z MŠ před nástupem do školy

NOVĚ SUPERVIZE EEG BIOFEEDBACK
PRO PSYCHOLOGY, PEDAGOGY,
NEUROTERAPEUTY, SPECIÁLNÍ PEDAGOGY,
PPP, SPORTOVNÍ NEUROTERAPETY
A ŠIROKOU VEŘEJNOST
PRO PRVNÍCH 10 PŘIHLÁŠENÝCH ZDARMA

Možnost výběru libovolného obsahu supervize (orientace na dospělého nebo dětského pacienta: OCD a úzkostné poruchy, poruchy spánku, deprese, chronická únava, stres, krizové intervence, poruchy chování u dětí, ADHD, ADD, mentální retardace, autismus, syndrom Aspergera a pod).

Pro více informací a objednávku nás kontaktujte
telefonicky na 776 226 988 nebo e-mailem na eeginstitut@seznam.cz